Min Utrustning

Vad använder jag för kamera?
Jag fotar med en Canon IXUS 105. En helt vanlig kompaktkamera alltså, ingen systemkamera. Jag köpte min på SIBA när det var extrapris, 999:-, men ordinarie pris tror jag var 1299:-. Rekommenderar den starkt till alla som vill ha en systemkamera men som inte har råd, då alla nya Canon-kameror har det system deras gamla systemkameror hade. ;) Dock säljs inte Canon IXUS 105 längre, men liknande modeller är Canon Powershot A4000 IS och Canon IXUS 230 HS.
 
Vilka redigeringsprogram använder du?
Jag använder GIMP. GIMP har lite mer avancerade funktioner . En stor fördel är att GIMP är gratis!
 
Vad har du för kamerautrustning?
Jag använder ett stativ som (egentligen inte är mitt) kommer från Joby. Hela namnet är Joby Gorillapod Original. Länk till jämföring av priser finns här. Aja, det är ganska kort, och går att böja till lite.
 
 
Hoppas ni fick svar på era frågor och om ni vill att jag ska lägga till något kan ni kommentera!
Trackback